ÖZEL EĞİTİM EVİ > ...:::İŞİTME ENGELLİLER BÖLÜMÜ:::... > Ä°ÅŸitme Engelliler Öğretmenleri > böp ler...
: [1]
   
: böp ler...  ( 10238 )
17 Aralık 2009, 19:27:43
Selin
Ziyaretçi


« : 17 Aralık 2009, 19:27:43 »

Arkadaşlar böp lerinizi nasıl yapıyorsunuz???
17 Aralık 2009, 22:55:58
salvatore
Ziyaretçi


« #1 : 17 Aralık 2009, 22:55:58 »

açıkçası şuan böp yapmıyorum sınıf defterimiz yeterince ayrıntılı olduğu için birde böp yapmaya vaktim olmuyor ama ocaktan sonra böp yapmaya başlayacam işitmenin bütün kazanımlarının böplerini şuanda bir ekip çalışmasıyla bitirmeye çalışıyoruz bu çalışma bittikten sonra sadece böplerin altına değerlendirme kısmını yazıp tarih atmak kalacak.
geçenlerde zihin programının bütün kazanımlarının olduğu bir böp kitabı olduğununa dair bir haber duydum sanırım mutlu boybey hocanın çalışmasıymış elime henüz geçmedi geçen varsa bizlere ayrıntısını anlatabilir.
18 Aralık 2009, 11:24:12
salvatore
Ziyaretçi


« #2 : 18 Aralık 2009, 11:24:12 »

hazırladığım böp örneğine bir bakın isterseniz eklemek istediğiniz bir bölüm varsa beraber düzenleyelim...

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖÄžRETİM PLANI (BÖP)

Öğrencinin Adı Soyadı   :
Engel Durumu      :

MODÃœL    : İşitme Eğitimi   
PERFORMANS :
UZUN DÖNEMLİ AMAÇ : Sesi Fark Etme Çalışmaları Yapar.   
KISA DÖNEMLİ AMAÇ : Sesi fark eder.
ÖÄžRETİMSEL AMAÇLAR
a) Sese tepki verir
•   Davul sesine tepki verir.
•   Zil sesine tepki verir.
•   İnsan sesine tepki verir.
b) Ses ile hareketi birleştirir.
•   Davul sesine şartlama yapar.
•   Zil sesine şartlama yapar.
•   İnsan sesine şartlama yapar.
ÖÄžRETİM SÃœRECİ
ÖÄžRETİMİN YAPILDIÄžI YER   İşitme Engelliler Bireysel Eğitim Odası
KULLANILAN ARAÇ-GEREÇ   Ses kasetleri, gerçek nesneler, Legolar, müzik aletleri, sepet
YÖNTEM TEKNİK   Gösterip yaptırma, model olma, oyun
SÃœRE   
DERSİN İŞLENİŞİ
Ders girişinde öğrencinin cihazı kontrol edilir. Günlük rutin kontroller yapılır. Öğrencinin fiziksel ihtiyaçları ders öncesinde karşılanır. Ortam dikkat dağıtıcı unsurlardan arındırılır ve derste kullanılacak materyal öğrenciye tanıtılır, yapılacak çalışma ile ilgili bilgi verilir.
  ≈ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈    ≈ ≈ ≈    ≈ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈
Sessiz sınıf ortamında hedef ses (zil sesi) öğrencinin görüş alanının dışından verilir. öğrencinin sese tepkisi gözlenir. Daha sonra hedef ses ortamdan çıkarılır öğrencinin tepkisi gözlenir. Hedef ses çeşitlendirilerek öğrencinin tepkileri kontrol edilir. Öğrencinin sese tepki verdiğinden emin olmadan sesle hareketi birleştirme çalışmalarına geçilmez.
  ≈ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈    ≈ ≈ ≈    ≈ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈
Ses ile hareketi birleştirme çalışmalarında ise öğrencinin önüne renkli Legolar ve sepet koyulur. Ses öğrencinin görüş alanında açılır ve sese tepki vermesi beklenir, sesi duyduğundan emin olununca model olarak ses duyulduğunda lego sepete atılır. Sonra hedef ses kapatılır. Aynı işlem çocuk yönergeyi anlayıncaya kadar devam eder.
 â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈    ≈ ≈ ≈    ≈ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈   â‰ˆ ≈ ≈
Çocuğun arkasına geçerek hedef ses tekrar edilir ve öğrenciden sesi duyduğunda Legoları sepete atması istenir. Öğrencinin her doğru davranışı pekiştirilir. Hedef sesin türü ve süresinde değişiklikler yaparak aynı işlemi tekrar ederiz.
DEÄžERLENDİRME   
« : 18 Aralık 2009, 11:27:03 salvatore »
18 Aralık 2009, 21:36:56
Selin
Ziyaretçi


« #3 : 18 Aralık 2009, 21:36:56 »

Teşekkürler hocam hazırladığınız böp örneği çok güzelmiş.Ben aşağıdaki gibi yapıyorum ama ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum.Bu yüzden sizlere danışmak istedim.Ben biraz daha kolaya kaçmışım :)

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖÄžRETİM PLANI
   (Ders Planı)   Form-10
Öğrencinin Adı-Soyadı   : Seçil YALÇIN
Doğum Tarihi      : 17/10/1993
Engeli            : İşitme Yetersizliği – Orta Düzeyde Zihinsel Yetersizlik
Tarihi            : 19/12/2009
Süre            :
Uygulanan Eğitim Programı            :İEDEP - ZEDEP

Amaçlar 

     Uzun Dönemli Amaç            :İşitsel algı becerilerini geliştiririr.
     Kısa Dönemli Amaç             :Sesin uzunluğunu,kısalığını ayırt eder.
                                                     
                                                   
Davranış                              :Verilen iki farklı sesi dinler,sese uygun yönergeleri gerçekleştirir.


Konu                                        :  Dinleme çalışmaları
                                 
Öğretme/Öğrenme
Yöntem ve Teknikleri             : Model olma,oyun, soru-cevap, anlatım, bilgisayar destekli öğretim,sözel ipucu

Kullanılan Eğitim Teknolojileri
Araç-Gereç ve Kaynakça         : Teyp, müzik aletleri, ses çıkaran oyuncaklar, bilgisayar destekli eğitim programları

Öğretme/Öğrenme Etkinlikleri:Öğrenciye farklı iki ses dinletilecek.Davul sesini duyduğunda
       (Dersin İşlenişi)                    mavi topu,zil sesini duyduğunda sarı topu alması istenecek.




Ölçme/Değerlendirme: Davul sesinde mavi,zil sesinde sarı topu verir.


Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklama:





Öğretmen                                                                                                     Kurum Müdürü                       

18 Aralık 2009, 21:46:45
salvatore
Ziyaretçi


« #4 : 18 Aralık 2009, 21:46:45 »

ben biraz abartmışım sanırım ama şu yaptığımız çalışma bitsin burdada paylaşacağım o zaman büyük bir yükten kurtulacağız hocam çalışma bitsin gerdönütlerinizi bekleyeceğim...
18 Aralık 2009, 21:49:47
Selin
Ziyaretçi


« #5 : 18 Aralık 2009, 21:49:47 »

Çok çok ii olur hocam...Ben bu şekilde yapmaya devam edim o zaman en azından elimde bişeyler olur :)
18 Aralık 2009, 21:54:42
salvatore
Ziyaretçi


« #6 : 18 Aralık 2009, 21:54:42 »

hocam ben birçok arkadaşıma sordum çeşitli kurumlarda çalışan geneli böp yapmadığından bahsetti, kurumu teftişe gelen müfettişlerde böplere fazla takılmadı. ben her çocuğun dosyasına böplerini yapıp koyma taraftarıyım sizin kurumda sistem nasıl işliyorr deftere işliyorsunuz sanırım böpleri...
18 Aralık 2009, 22:04:38
Selin
Ziyaretçi


« #7 : 18 Aralık 2009, 22:04:38 »

Hocam aslında bizde böp yapmıyoduk ama yeni bi öğretmen geldi kurumumuza.Kurumlarda müdürlük falan yapmış.Böp lerin çok önemli olduğunu,teftişe gelindiğinde böp lerin isteneceğini söyledi.Bende ekimden itibaren yapmaya başladım.Öğrencinin bep ine göre böp ünü yazıyoruz.Sonra da böp e göre defteri işliyoruz.
18 Aralık 2009, 22:21:26
salvatore
Ziyaretçi


« #8 : 18 Aralık 2009, 22:21:26 »

hocam işin kırtasiye boyutunu yapacağız diye derse girmeye vakit kalmayacak en sonunda beptir böptür kaba değerlendirmeden tutta pkt lara kadar kazanımlar gözlerimin önünde uçuşuyor inanırmısınız şuan aylık yazıyorum eski eğitim planlarını yeni eğitim planlarına uyduramıyoruz belgelerimiz ramdan dönüyor allahtan eski raporlu çok az öğrenci kaldı hepsini yeniledik :D
18 Aralık 2009, 22:30:11
Selin
Ziyaretçi


« #9 : 18 Aralık 2009, 22:30:11 »

Aynen öle hocam...Allahtan benim öğrenci sayım az ama az olmasına rağmen yine de zorlanıyorum...Pkt lar zamanında yapılmamış...Bi sürü pkt yapmam gerekiyo...Bi yandan ram a giden öğrencilerin değerlendirmelerini hazırlamam gerekiyo...Bi yandan kpss ye hazırlanmam gerekiyo...Hangi birini yapcam bilmiyorum :)
18 Aralık 2009, 22:32:55
salvatore
Ziyaretçi


« #10 : 18 Aralık 2009, 22:32:55 »

allah kolaylık versin hocam sonumuz hayırlı olur inş. :D
18 Aralık 2009, 22:35:05
Selin
Ziyaretçi


« #11 : 18 Aralık 2009, 22:35:05 »

teşekkürler hocam inş. :)
14 Şubat 2010, 22:28:22
cennet
Ziyaretçi


« #12 : 14 Şubat 2010, 22:28:22 »

İstanbul pendikteki Aile ortamı olan Özel eğitim merkezimize öğrenci artışımızdan dolayı acil olarak zihinsel engelliler,Okulöncesi öğretmeni , İşitme engelliler öğretmeni ve Psikolog aramaktayız..İletişim:0216 494 52 32   -   0506 864 28 03
13 Eylül 2010, 21:51:10
deep-blue
Ziyaretçi


« #13 : 13 Eylül 2010, 21:51:10 »

ya arkadaşlar 2010 2011 yıllık planı nereden cıkarıyoruz  ???bilen var mı ??
: [1]
   
 
:  

SMF 2.0.6 | SMF © 2013, Simple Machines
Rengli Theme By OGRETMENWEB & Sosyal Bilgiler Dev Paylaşım Alanı
MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!